לוגו דותן גרבלי אימון לפיתוח עסקי
בלוג

למה פיתוח צוותים הכרחי לקידום המטרות העסקיות שלך?

פיתוח צוותים בארגון

פיתוח צוותים הוא מהלך הכרחי כחלק תהליכי השינוי והפיתוח העסקי בארגון או בעסק שלך. שינויים בענף, תחרותיות והתקדמות טכנולוגית מחייבים ארגונים להגיב במהירות על מנת לשמור על יתרון תחרותי ועל צמיחה עסקית מתמדת בארגון.

צמיחה עסקית היא בהכרח תוצאה של החלת שינויים ארגוניים, כמו שיפור תהליכי עבודה, הכנסת טכנולוגיות חדשות ושינויים במבנה היררכי ובתפקידים. שינויים מטבעם יוצרים תחושה של ערעור הקיים והמוכר ואי ודאות לגבי העתיד. החלת שינויים בארגון מצריכה חשיבה מעמיקה ותכנון נכון שלוקח בחשבון קודם כל את העובדים שאמונים על יישום השינויים בפועל.

 

האתגרים בניהול צוות עובדים בתהליך הפיתוח העסקי

1. האם כל העובדים מחויבים לארגון?

ניהול השינויים בצורה מושכלת אכן יוביל את הארגון לעמידה ביעדים אך מעורבות מוגברת של העובדים במטרות השינוי וביישומו ישמרו את התוצאות העסקיות לאורך זמן ויובילו להחזר השקעה מהיר יותר. השאלות שכדאי להתחיל לשאול הן עד כמה העובדים מכירים את החזון העסקי ומרגישים מחויבים אליו? האם הם נרתמים לעשייה המשותפת או מעכבים את הצמיחה העסקית?

2. האם יש מנהיג לשינוי?

ההבדל בין ניהול שינויים מוצלח לבין כזה שלא, נמצא לרוב בידי המנהל שמצליח לסחוף אחריו במיומנויות מנהיגות את צוות העובדים הכפופים לו מתוך אמון והערצה כדי להשלים את היעדים שנקבעו. גם בתוך צוות העובדים כדאי לאתר את מנהיגי השינוי ולרתום אותם לתהליך. במקרה הזה כדאי להתחיל לשאול את עצמכם, מיהם הכוכבים בצוות? עד כמה צוות העובדים מגובש מספיק? או שמא מלא אינטריגות ומשחקי כוח אשר משפיעים על עמידותם ועל ביצועיהם ? האם כל חבר צוות מקבל את המקום שלו לבטא את היכולות והכישורים שלו למען הארגון?

3. בחינת ביצועים ותפוקות

איך מגיעים לנקודת האיזון בין הפעלת מנגנון יעיל של משוב ובקרה על ביצועים, אך יחד עם זאת משאירים מרחב פעולה לצוות העובדים?

 

תהליכי אימון עסקי לפיתוח צוותים

תשובות לשאלות החשובות שעלו במאמר זה ניתן למצוא בתהליך אימון עסקי-אישי למנהלים. תהליכי אימון עסקי למטרת פיתוח צוותים בארגון מאפשרים לבעלי עסקים לפעול בכוחות עצמם למען שיפור תפקוד צוות העובדים בדרך להשגת היעדים העסקיים. תהליכים אלו ממוקדים ביצירת חיבור לתרבות הארגונית ולחזון העסקי, ביחסים הבין אישיים ובהתאמת האנשים למשימות השונות.

יצירת מערכת יחסים מבוססת אמון, קרבה ופתיחות בין מנהלים לעובדיהם תורמת להגברת שיתופי פעולה אפקטיביים. תהליכי אימון עסקי מלמדים בין השאר על פעולות אפקטיביות לרתימה והנעת עובדים לעבר המטרות העסקיות והחזון העסקי; וכיצד ניתן לזהות ולשמר את נקודת האיזון בין משוב לבקרה לאורך זמן.

 

לזהות את הפער בו נמצא העסק ולהתניע תהליך של שינוי בפגישה אחת! לפגישת מיקוד לחץ כאן

 

עוד באותו נושא...

0
    0
    הסל שלך
    הסל שלך ריקחזור לחנות
    בודק...