לזהות את הפער, לקבוע צעדים של שינוי
ולהניע תהליך התפתחות
בפגישת מיקוד עסקי ראשוני, נאפיין את העסק ואת האתגרים העיקריים, בהתאם נגדיר ונדייק יעדים. נזהה דפוסי פעולה מעכבים ונקבע צעדים להטמעה כבר בתום הפגישה.
פיתוח עסקי לעסקים קטנים הוא תוצר של תהליכי אימון אישי-עסקי במהלכם עובדים על היכולות של בעל/ת העסק לפעול למען קידום העסק באופן עצמאי ובאופן שוטף לאורך זמן. לא מדובר במענה חד פעמי שמובל על ידי גורמים חיצונים, אלא אימוץ גישה אקטיבית לקידום העסק המניבה תוצאות יציבות יותר, בראיה עתידית.
תהליכים אלו כוללים את כל המאמצים לקידום העסק גם ברמה השוטפת וגם ברמת האסטרטגיה ארוכת הטווח.
הגורם האנושי– חיבור מחדש לערכים העליונים שהובילו אותך לבחירת תחום העיסוק ולמשמעות העמוקה יותר שבעשייה המקצועית היומיומית שלך.
ברמה הניהולית – פיתוח מיומנויות ניהול ומנהיגות, שיפור וחידוש תהליכי עבודה, פיתוח מיומנויות לתקשורת בין אישית, פיתוח צוות עובדים ורתימתם לחזון העסקי.
מכירות– ביסוס מערך שיווק ומכירה אפקטיבי, מקסום תהליכי מכירה, יצירת שיתופי פעולה וחשיפה להזדמנויות עסקיות חדשות.
פיננסים– ניהול פיננסי מאוזן ורווחי, בניית תשתית פיננסית יציבה וזיהוי מקורות למינוף וצמיחה כלכלית ועסקית.
מיקוד עסקי– ניתוח המצב הנוכחי של העסק, בחינת השוק וקהל היעד. זיהוי הבעיה שעמה הלקוחות מתמודדים. בחינה מחדש של סל השירותים של העסק וכיצד באים לפתור את הבעיה בשוק. במקרים מסוימים יש צורך לחדד ולהגדיר את השירותים/מוצרים מחדש.
בידול עסקי– בשלב הבא נזהה את היתרון התחרותי של בעל העסק והעסק עצמו ויצירת זהות עסקית ייחודית וברורה כזו שבאה לידי ביטוי לא רק במהלכים שיווקיים אלא גם במעמד המכירה ובמתן השירות ללקוח.
חזון עסקי– בהתאם למיקוד העסקי וליתרון התחרותי שלך נגדיר מטרות, ננסח חזון עסקי, נבנה יחד תכנית עבודה.
הזדמנויות חדשות– אימוץ גישה יזמית, יצירת יוזמות חדשות ושיתופי פעולה רווחים.
תהליך של פיתוח עסקי במהותו הוא תהליך של שינוי שמביא חידושים אל תוך עסק או הארגון. תהליכי שינוי אכן יכולים להוביל לצמיחה גדולה, אך יחד עם זאת הם מולידים פחדים והתנגדויות. למה זה כזה קשה? אנשים פשוט מפחדים משינוי. החל מהפחד מכישלון לעשות פעולה חדשה או אחרת, דרך הצמדות להרגלים ודפוסי פעולה מעכבים. הפחד משינוי לא מאפשר צמיחה עסקית.
בארגונים, אנשי מקצוע ייעודים ממלאים את תפקיד הפיתוח העסקי ולעתים בלית ברירה המשימה מוטלת על מחלקות המכירות והשיווק. בעסק עצמאי, כמו משרד עורכי דין, פרילנסר בתחום ראיית חשבון, אדריכל עצמאי המשימה הזו מוטלת על מנהל העסק.
הפניות המחשבתית והבשלות לפיתוח עסקי תתרחש רק כאשר בעל העסק מרגיש בטוח בעצמו ופועל מתוך גישה של מנהיגות ניהולית ליציבות עסקית. היציבות מתרחשת לאחר תהליך מיקוד עסקי ובידול, הגדרת קהל יעד, הגדרת השירותים ובניית תכנית עסקית אסטרטגית.
תהליך היישום דורש את מחויבות בעל העסק וצוות העובדים לשינוי, את הנכונות לעבודה מאומצת ואת השקעת המשאבים למימוש התכנית העסקית. עסק שמקפיד על פיתוח עסקי שומר על היתרון התחרותי שלו בשוק ועל הרלוונטיות מול הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. השוק של היום הוא דינמי יותר מבעבר. חידושים ומגמות חדשות קמים על בסיס קבוע. ארגון ללא פיתוח עסקי מתמשך נשאר מאחור.
בפגישת מיקוד עסקי ראשוני, נאפיין את העסק ואת האתגרים העיקריים, בהתאם נגדיר ונדייק יעדים. נזהה דפוסי פעולה מעכבים ונקבע צעדים להטמעה כבר בתום הפגישה.