1. שיטת הבצל וקילוף שכבות הבעיה
חשוב לזהות יחד את המקור לבעיה או האתגר הנוכחי שבזכותו בחרתם לפנות אל מאמן ויועץ עסקי. קחו דוגמה.. בעל עסק מצהיר כי חווה אתגר בשיווק והגעה אל לקוחות חדשים. מקור הבעיה יכול להיות טמון בתמחור נמוך מדיי לשירות שהוא מציע , מה שמחייב צורך בכמות גדולה יותר של לקוחות. מקור אפשרי אחר לבעיה הוא חוסר במיומנויות בשיחת מכירה או דפוס פעולה של סגירת עסקאות לא רווחית עקב הנחות, פריסה מופרזת לתשלומים, דחיית מועד התשלום ועוד. גם למקור הבעיה יש שורשים ובמקרה כזה יכול להיות שיש צורך בעבודה על ניהול תזרים מזומנים ותכנון פיננסי נכון יתרום לתהליך.
2. הגדרת מטרות מדידות
במילים אחרות לדבר במספרים! – כל מטרה או קריטריון למדידה צריכים להיות מדידים, במונחים כמותיים של זמן, כסף אך גם במונחים איכותניים כמו שביעות רצון עובדים, חיזוק הערכה עצמית, חיזוק תחושת הביטחון בשיחת מכירה או משא ומתן. יש לזכור מה שאי אפשר למדוד, אי אפשר לנהל וגם אי אפשר לבחון.
3. בניית תכנית עבודה ותחימה בפרק זמן מוגדר
אימון עסקי הוא תהליך, זה לא “זבנג” וגמרנו, יחד עם זאת חשוב להגדיר מסגרת ברורה לתהליך. החל מהמטרה הראשית, בניית תכנית פעולה תחומה בלוחות זמנים מוגדרים. אין בעיה עם תהליך שאורך שנה או שנתיים, להיפך, זה יכול להעיד על עומק, איכות והיקף הליווי, במקביל, עדיף שהדברים לא יהיה אמורפיים.
4. תהליך ברור מלווה בהסברים
וודאו שהמאמן, המלווה העסקי מסביר לכם בצורה ברורה את הגשר בין המצב שבו העסק שלכם נמצא היום לבין המצב שתרצו אותו בטווח הזמן שהגדרתם – נגיד שנה מהיום. ומסביר בצורה ברורה את התרומה שלו למעבר על הגשר הזה. זו הזכות שלכם לשאול שאלות, תבקשו הסברים בכל שלב של התהליך.
5. בחינת המלצות והצלחות עבר
חשוב לראות את הניסיון הנצבר של מאמן ויועץ עסקי
. ככל הנראה,
המלצות וסיפורי הצלחה יציגו תמונה חיובית. זו נקודה טריקית היות ובתחום הזה המלצות וסיפורי הצלחה עשויים להיות מבוססים על כימיה טובה ויישום בפועל של המתאמנים ולא רק על מקצועיות המאמן
. חשוב לקבל המלצות ולשמוע סיפורי הצלחה אך חשוב לא פחות להשאיר מקום לשיקול דעת עצמי לחוויה שלכם.
6. היכרות ראשונית וניסיון אישי
רבים מהמאמנים העסקיים מציעים פגישת היכרות ראשונית ללא עלות או בעלות סמלית. לפגישה כזו יש חשיבות גדולה כדי להבין את ההתאמה הראשונית של שני הצדדים לעבוד יחד. רצוי לבחון כמה אנשי מקצוע שונים בפגישות היכרות על מנת לקבל פרספקטיבה עם מי נכון להתחיל תהליך. לאחר שפיתחתם אמון במידה מספקת מול מאמן עסקי מסוים, אין דרך טובה יותר מהתנסות בפועל. ההתנסות יכולה להיות בסדרה קצרה של מפגשים שמטרתם להשיג מטרה אחת, יעד אחד. כך ניתן לבחון את האפקטיביות של שיטת העבודה, את הדינמיקה ביניכם בזמן עשייה, לזהות מאפיינים אישיותיים שלא נחשפו בפגישת היכרות ראשונית ואף לבחון את האדם בשגרת העבודה היומיומית שלו ואת התקשורת שלו עם אנשים אחרים.
בסופו של דבר חזרנו אל נקודת הפתיחה- זוהי משרת אמון בעסק שלכם. אין ספק, לוקח זמן וניסיון בעבודה עם מאמנים, יועצים ומלווים עסקיים, כדי להבין טוב את מידת ההתאמה הבינאישית ואת רמת המקצועיות של המלווה העסקי שלפניכם. יש לזכור! ההצלחה בתהליך האימון תלויה לא רק במקצועיות המאמן ובחיבור האישי אתו, אלא גם בהתמסרות בעל העסק לתהליך, ליישום הכלים הנרכשים והתרגול היומיומי לשינוי הדפוסים והתפיסות המעכבות.